komunikat – konferencja 1-2.06.2023

Data publikacji: 26.04.2023

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Konferencji Informacja przestrzenna – papier czy e-administracja, która odbędzie się w dniach 1-2 czerwca 2023r. we Wrocławiu. Zaproszenie do udziału w Konferencji przyjęli oraz uczestniczyć w niej będą goście honorowi: p. Janusz Cieszyński Minister Cyfryzacji oraz p. Alicja Kulka p.o. Głównego Geodety Kraju.

Konferencja została objęta patronatem honorowym przez Głównego Geodetę Kraju.

Konferencja dedykowana jest w szczególności do Pracowników Urzędów Gmin, Starostw Powiatowych, Urzędów Marszałkowskich, Wykonawców prac geodezyjnych, Przedsiębiorców, Urbanistów, Architektów, Projektantów, Informatyków oraz wszystkich osób wykorzystujących lub zainteresowanych zagadnieniem szeroko pojętej informacji przestrzennej i cyfryzacją zadań administracji.

W trakcie Konferencji odbędzie się kilka sesji szkoleniowo-seminaryjnych przedstawiających zagadnienia dotyczące stosowania przepisów obowiązującego prawa w zakresie cyfryzacji zasobów geodezyjnych i kartograficznych. Ale nie tylko. Pokażemy Państwu zastosowanie różnych technologii i wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie modernizacji i aktualizacji ewidencji gruntów i budynków oraz przetwarzaniu dokumentów z formy analogowej do cyfrowej.

W świecie cyfrowym niezwykłą rolę pełnią dokumenty elektroniczne. Na Konferencji zwrócimy szczególną uwagę na dokument elektroniczny jako efekt prac geodezyjnych. Zatem jak powinna wyglądać dokumentacja dla zamawiającego. Czy organ może odmówić wydania decyzji jeśli wpłynie dokument elektroniczny a sprawa prowadzona jest w sposób tradycyjny – „papierowo”?.

Jak ważne zmiany zachodzą podczas wyłączania gruntów z produkcji rolniczej? Jak dużo wątpliwości w praktyce budzi to zagadnienie wiedzą nie tylko geodeci (bo jak zidentyfikować użytek w terenie), ale i Włodarze Gmin i Miast (problemy z podatkami) a także zwykli mieszkańcy (bo czy działka „budowlana” z oferty kupna – sprzedaży to taka, na której już mogę rozpocząć budowę?).

Skupimy się również na roli i funkcji nowoczesnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Powiemy o e-usługach Krajowego Systemu Informacji o Terenie a także o sposobach komunikacji i wymianie danych pomiędzy Wykonawcą prac geodezyjnych a Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie – czy można chcieć więcej?

 

Dane kontaktowe do Organizatorów:

 

Bożena Tabisz tel.603 378 397

Alicja Meusz tel.605 521 720

 

Pobierz: kartę uczestnictwa w konferencji: tutaj

 

Zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w Konferencji.